در این وبسایت میتوانید نقد و معرفی و اخبار و پیشنمایش بازیهای مختلف را که توسط بنده نوشته شده اند رو مشاهده فرمایید

پیشنمایش بازی Assassinds creed


http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/803/803440/e3-2007-assassins-creed-screens-20070711000424315_640w.jpg
 


ناشر:UBI SOFT
سبک:اکشن باستانی
داستان:تاریخی
تاریخ انتشار:2007
دستگاه اجرا کنندهtongue.gifC,XBOX360,PS3
تعداد CD,DVD:مشخص نیست.
گرافیک بازی:با توجه به عکسها در حد بسیار عالی
نوع بازی:یکی از بازیهای نسل آینده
منبع پیشنمای بازی:برگرفته از سایت X-gamer




نگاهي كوتاه و گذرا بر بازيهاي حماسي

هميشه سري بازيهاي حماسي از ديدگاه بازيكنان از اهميت و جايگاه بالايي برخوردار بوده كه آن را به بهترين و پرطرفدارترين سبك داستاني بازيها مبدل مي سازد. از نمونه هاي بارز اين سبك به طور يقين مي توان به سري زيباي God of War و سه گانه Prince of Persia اشاره كرد.
در سال 2002 شركت Ubisoft در ابتكاري بسيار خلاقانه به فكر افتاد تا در بين بازيها سبك داستاني نويني به نام بازيهاي حماسي را بوجود آورد و با عرضه Prince of Persia: The Sands of Time اولين تجربه خود در ساخت بازيهاي حماسي را رقم زد كه در حقيقت آغازي براي بازي سازي در اين زمينه بود. پس از موفقيت بي شمار اين بازي كمپاني Ubisoft شماره هاي دوم و سوم اين بازي را به بازار روانه كرد كه نتوانستند موفقيت شماره اول آن را تكرار نمايد و در نتيجه شركت مشهور Sony با عرضه بازي God of War در سال 2004 گوي سبقت را از بازيهاي سه گانه Prince of Persia گرفت و با داستان و صداگذاري زيبا به بهترين بازي سبك حماسي تا هم اكنون مبدل گشت.
حال پس از گذشت چند سال شركت بزرگ Ubisoft با عقيده‌ي آساسين دوباره پا در عرصه ظهور ميگذارد تا سبك بازيهاي حماسي را دگرگون سازد و همه بازيهاي اين سبك را از خاطره ها پاك كند.
استوديوي Ubisoft Montrealكه مهمترين استوديوي كمپاني نام آشناي Ubisoft مي باشد پس از ساخت بازيهاي سه گانه شاهزاده پارسي اقدام به ساخت بازي جديدي در بين اين گونه بازيها نمود كه ادامه دهنده راه Prince of Persia و رقم زننده سرنوشت اين سبك باشد ودر نهايت در نمايشگاه امسال E3 با نمايش بازي زيباي Assassin's Creed معرف بازي جديد خود بودكه همه طرفداران اين سبك را مجذوب خود كرد و توانست مقام بهترين بازي اكشن سوم شخص را در اين نمايشگاه بدست آورد. البته نام اين بازي در ابتدا Assassin Project يعني پروژه‌ي آدمكشي بود كه در نهايت به Assassin's Creed (عقيده فدائيون) تغيير نام يافت.



داستان بازی:

داستان بازي بر اساس گفته هاي كريس روبر و يانيز مالات بدين شكل مي باشد: عقيده‌ي آساسين از جمله بازيهاي Next-Gen (نسل بعد) مي باشد كه نوع عمل را معين ميسازد. در حالي كه بازيهاي ديگر با نوشته ها و حركات شخصيتها مانند كراتوس (در God of War) بر روند بازيهاي حماسي تأثير فراواني داشته اند اما عقيده‌ي آساسين با تكنولوژي و طراحي بازي، موضوع و حركات را در دنيايي تركيب مي كند كه شما هرج و مرج را تحريك كرده و بر روند بازي تأثير مي گذاريد و در حقيقت عقيده‌ي فداييون شما را در زمين تاريخي و واقعي قرون وسطي غوطه ور مي سازد تا نكات دقيق زندگي اين زمان از تاريخ را توضيح دهد.
داستان بازي در Jerusalem (اورشليم) قرن دوازدهم يعني سال1191 ميلادي در منطقه خاور ميانه اتفاق مي افتد. زماني كه يكي از بزگترين و طولاني ترين جنگهاي تاريخ يعني سومين دوره از جنگهاي صليبي براي جدا كردن سرزمين مقدس در حال آغاز است و اينك جنگ بين مسيحيان اروپايي و مسلمانان بر سر اورشليم يعني همان بيت المقدس (Holy Land) اوج گرفته است كه در نهايت با پيروزي مسلمانان به پايان مي رسد. سرزميني كه مسيحيان، يهوديان و مسلمانان از زمان غيبت حضرت عيسي(ع) بر سر آن جنگ و اختلاف داشته اند. رهبري اين سرزمين مقدس زير سلطه فردي به نام ريچارد ليون‌هارت (Richard Lionheart ) صورت مي گرفت كه كار كاراكتر اصلي ما در بازي براي از بين بردن اين فرد مي باشد.
در آن زمان گروهي سري و مخفي مسلماني به نام Assassins كه با نام فداييون خوانده مي شدند وظيفه داشتند تا در مواقع بحراني خطرات و اختلافات را فرونشانند و حال با وضعيتي كه پيش آمده بود موظف بودند تا خصومتها و جنگ و جدالها را با فرونشاندن هر دو طرف كشمكش يعني مسلمانان و مسيحيان متوقف كنند كه يكي از اعضاي اين گروه (Assassins) فرد جوان سفيد پوشي به نام Altair (الطير) كه در لغت عربي به معني عقاب پرواز كننده هست، مي باشد ودر واقع راهنماي ابتكاري بازي تاييدي است كه عقاب الهه اي براي شخصيت بازي يعني Altair وجود دارد و بازيكنان در بازي با اين شخصيت به ايفاي نقش خواهند پرداخت كه اصليتي فرانسوي دارد. افرادي هم كه در اين گروه عضو مي شدند ابتدا بايد يكي از انگشتان دست چپ خود را قطع مي كردند تا با اين كار در بين مردم شناخته شوند و هم اينكه به جاي انگشت قطع شده ي خود خنجري كار گذاشته مي شد كه سلاحي بسيار ارزنده به شمار ميرود. در حقيقت شما تاريخ را رقم خواهيد زد و حوادث را در طول لحظه‌ي اصلي در تاريخ تشكيل مي دهيد. داستان بازي مطمئنا به اينجا ختم نمي شود وبايد تا آمدن اطلاعات بيشتري در اين زمينه منتظر ماند.



http://weeklygeekshow.com/img/assassins-creed.jpg


Assassin ها كيستند؟

يقينا وقتي اسم بازي براي اولين بار به گوشتان ميخورد با واژه ي عجيب «عقيده‌ي آدمكش» روبرو خواهيد گشت. اما اسم اين بازي معناي واقعي ندارد و صرفا معناي Assassin به معني آدمكش نيست؛ بلكه اين آساسين ها همانطور كه قبلا ذكر شد يك گروه بودند كه خود را فدائيون مي ناميدند. فدائيون يك گروه منشعب شده از افراد حسن صباح و اسطوره هاي افسانه اي شاه اسماعيل بودند كه شيعه هفت امامي يا مذهب اسماعيلي داشتند و در گذشته افراد بسيار خطرناك و آدمكش و در عين حال بسيار شجاع بودند كه با شروع جنگهاي صليبي نيرو و شجاعت خود را براي صلح بين طرفهاي جنگ به كار بردند و ديگر بي هدف آدم نمي كشتند و آن دسته از افراد را مي كشتند كه بر پايان جنگ اثر بگذارد وكشمكش ها را پايان بخشند. سرانجام اين فرقه 60 سال پس از جنگهاي صليبي سوم توسط مغول ها از بين رفت.

ويژگي هاي كليدي، تأثير در روند بازي:

اين بازي را در واقع مي توان گسترده اي از سبكها دانست كه در برگيرنده بازيهايي چون Prince of Persia ، Hitman ،Splinter Cell و GTA است، زيرا اين بازي مثل POP حماسي و حركات بازي نيز مثل شاهزاده و مثل هيتمن مخفي كاري يا همان stealth مي باشد و همينطور از نظر وسعت نقشه مثل بازي GTA است. همانگونه كه مي دانيد روند اين بازي بصورت اكشن سوم شخص و در سه سرزمين اورشليم (بيت المقدس امروزي)، اَگرا و دمشق دنبال خواهد شد. از ويژگي هاي كليدي بازي مي توان به موارد زير اشاره نمود:
1- محيطهاي واكنشي و واقعي: در بازي عقيده‌ي فدائيون گروه ها به حركاتتان واكنش نشان داده و در مواقعي به شما كمك مي كنند (كه بعدا بيشتر به اين موضوع خواهيم پرداخت)
2- عمل با ابعاد جديد، نويد دهنده آزادي كلي: شما در بازي در هر جا و در هر موقعيتي وهر زماني مي توانيد اهدافتان را حذف نمائيد و با تغيير هدفها بر روند بازي تأثير بگذاريد و بازي را هرگونه كه مايليد به پايان برسانيد.
3- عمل وسيع، ريشه در واقعيت: همانطور كه گفته شد شما در بازي از آزادي عمل بالايي برخوردار هستيد و خواهيد توانست كارهايتان را هم بدون سر و صدا و هم به صورت يورشي به پايان رسانيد ودر نظر بگيريدكه قتل تان را بدون اينكه باعث توجه زياد شود انجام دهيد و از موقعيتتان خوب بهره ببريد ويا با برد وسيع اسلحه هاي قرون وسطي قتل تان را پر سر و صدا انجام دهيد. همينطور ميتوانيد براي حركت سريع در ميان رعيت آنها را با دستتان كنار زنيد و در ميان سايه ها و مكانهاي تاريك حركت كنيد بدون اينكه دشمنان شما را ببينند و در ميان مردم مخفي شويد و هزاران كار جالب ديگر.
محيط هاي بازي هم شبيه سازي بسيار زيبايي از قرون وسطي و اورشليم مي باشد كه نماي زيباي ساختمان ها و معماري آن زمان در بازي گنجاده شده است.
اين بازي سبك بصري زيبا و غريزي داشته و هويتي را به طور متحير كننده به خودش مي دهد. در اين بازي روابط متقابل جايگاه خاصي بر روند بازي دارند به طوري كه ميتوانيد با كمك به رعيت، راهب ها و روحانيون، شهروندان و حتي ولگردها و آدمكش ها با آنها روابط دوستي برقرار كرده تا آنها نيز به شما در مواقع ضروري كمك نمايند. همانطور كه در تريلر بازي ديديم وقتي الطير هيچ راه فراري نداشت و چهار سرباز او را محاصره كرده بودند، ناگهان 14 راهب از كليسا خارج گشتند و باعث پنهان گشتن الطير در برابر ديدگان نگهبانان و در نتيجه گريز او شدند كه شما هم بايد در مقابل به تسريع امور روحانيون كمك بكنيد تا به ياري تان بيايند و همچنين اگر با آنها همكاري نداشته باشيد كارتان مشكل خواهد بود. شما داستان بازي را در اورشليم آغاز كرده وبا سفر به دمشق و Acre (اگرا) كشمكش ها را پايان مي بخشيد و داستان را نيز در بيت المقدس به پايان خواهيد رساند.


تكنيكها ،مهارتها و اسلحه هاي بارز بازي:

بيشترين عاملي كه توانست بازي عقيده‌ي فدائيون را در نمايشگاه E3 معروف و جذاب سازد حركات و تكنيك هاي باورنكردني و بسيار زيباي شخصيت بازي يعني الطير بود كه اين تكنيك ها و مهارت ها برگرفته از سبك آكروباتيك پاركر فرانسوي مي باشد. حركات شما بسيار سريع است و دشمن تا شمشير را از غلافش بيرون كشد شما ميتوانيد او را بكشيد. همچنين به گفته كمپاني Ubisoft اين بازي سنگينترين تجربه با انيميشن هاي دقيق و سيار مي باشد كه تاكنون در صنعت بازي سازي انجام داده ايم.
شخصيت اصلي بازي يعني الطير نيز مثل شاهزاده پارسي مهارتهايي چون راه رفتن روي ديوار، بالا رفتن از ديوارها و پرشهاي بلند را خواهد داشت اما مهارت و تكنيك هاي اين بازي به مراتب بيشتر از شاهزاده پارسي مي باشد. از جمله تكنيكهاي بارز اين بازي مي توان به جهيدن روي اسب اشاره كرد كه باعث مي شود در مواقع خطرناك به سرعت عمل كرده و جان سالم به در ببريد و از هر ساختماني بالا رويد بطوريكه بازي اين بخشها را براي بازيسازان ضميمه مي كند تا آنها تنها محيط را بسازند. به گفته Yaniss Mallat سرپرست سازندگان اين بازي، حركات شخصيت الطير واقعي تر از هر شخصيت ديگري هست كه ما در بازيهاي ويديوئي ديده ايم. اكثريت جنگها ريشه در مانورهاي دفاعي دارند بگونه اي كه تمركز بازي دفاعي بوده و به سيستم جلويي جنگ واقع گرايانه متكي است و ضربه زدن و دفاع كردن و يا ضربه زدن و جاخالي دادن ركن اصلي مبارزه شما خواهد بود. در عقيده فدائيون خواهيد توانست تا مثل بازيهاي Oblivion وGun كنترل اسب را برعهده گيريد تا سرعت عملتان در بازي براي رسيدن به اهداف تسريع يابد. از اسلحه هاي بازي ميتوان به خنجر،گزر، دشنه، شمشير، تيروكمان و چاقويي كه به آرنج دست الطير بسته شده است، اشاره نمود و حتي مثل بازي كماندوز 5 ميتوانيد چاقوهاي خود را به سمت دشمن پرتاب نمائيد. در واقع اسلحه هاي شما براي بقاي خيابانهاي وسيع اورشليم وشهرهاي ديگر است.


http://loot-ninja.com/wp-content/uploads/2007/11/assassins-creed.jpg

جلوه های بصری


با توجه به عكسها و تريلرهايي كه از بازي منتشر شده است ميتوان اين نتيجه را گرفت كه گرافيك بازي بسيار زيبا و تحسين برانگيز طراحي گرديده است. شركت Ubisoft هنوز هيچگونه اطلاعات جانبي و دقيق درباره ي Engine بازي نداده است، ولي آنطور كه پيداست از Engine گرافيك تازه و قدرتمندي بهره مي برد. اين بازي طرح كنترل ابتكاري و عمل واقعي را با محيط و مكانيك رزمي سيار مشخص مي نمايد. نورپردازي بازي هم كه به صورت ديناميك خواهد بود به زيبا جلوه دادن اشيا و محيط كمك بسزايي دارد و بسياري از اشياي محيط سايه‌ي حقيقي خود را دارند. همچنين در عكسهايي كه منتشر شد فهميديم كه مثل بازي Riddick سايهAltair نيز جلويش نقش مي بندد و با حركت كاراكتر سايه او نيز تغيير خواهد كرد و همه اينها نويد يك نورپردازي قوي را مي دهند.
سخت ترين مسئله‌اي كه همه‌ي بازي سازان را گيج مي سازد موتور فيزيكي بازيها مي باشد كه كار ساخت آن بسيار سخت تر از انجين گرافيكي بازيهاست و نياز به برنامه ريزي دقيق و جامعي دارد. نكته اي كه Assassin's Creed آنرا در اولويت خود قرار داده و با موتور فيزيكي قدرتمند خود سعي در واقعي نمودن اشياي محيط بازي كرده است، واقعيتي كه به وضوح در تريلرهاي اين بازي خودنمايي مي كند. زمينه اي كه Ubisoft هيچ اطلاعي از آن منتشر نكرده است، صداگذاري و موزيك هاي بازي است ولي انتظار ميرود كه صداگذاري بازي توسط خود استوديوي مونترال ضبط و ثبت شود.


بازي تك نفره و Multiplayer

عقيده‌ي فدائيون داراي هر دو بخش Single Player و Multiplayer نيز خواهد بود كه در بازي تك نفره با شخصيت الطير بازي را به پايان خواهيد رساند و در بخش بازي چند نفره احتمال آن مي رود كه بازي تنها به صورت CO-O دنبال شود كه بازيكنان در آن قادر خواهند بود تا به صورت دو نفري بازي را انجام دهند. در اين زمينه هم اطلاعات زيادي در دست نيست ولي به نظر نمي رسد كه بازي چند نفره حالت Mode Versus را داشته باشد

هوش مصنوعی بازی:

ما در بازيها خواستار هيجان زياد بازيها هستيم كه معمولا آن را بسته به گرافيك بازيها محدود مي نمائيم، ولي اگر نگاه ريزبينانه اي داشته باشيم خواهيم ديد كه عامل افزاينده هيجان بازي هوش مصنوعي بكار رفته در افراد است و اگر به دنبال نمونه مصداق اين امر هستيم، Assassin's Creed بهترين گزينه مي باشد زيرا هوش مصنوعي افراد باورنكردني است و در مقابل هر واكنش شما ومحيط Reflex (واكنش) متقابلي از خود نشان مي دهند كه نشان از هوش بالاي افراد شهر و دشمنان شماست. وقتي شما از ديوار بالا مي رويد افراد شهر شما را با نگاهي مرموزانه دنبال خواهند كرد و يا وقتي كه از ارتفاع در ميان توده‌ي افراد مي افتيد،آنها خود را براي برخورد نكردن با شما كنار مي كشند و پراكنده مي شوند. همچنين اگر فردي را مقابل چشمان مردم بكشيد آنها خواهند ترسيد وفرار خواهند كرد. نشانه هاي غم، شادي، تنفر و همينطور ناراحتي و عصبانيت افراد شهر در تقابل كارهاي شما نقش خواهند گرفت، مطلبي كه همانند آن را قبلا در Brothers In Arms ديده بوديم. اگر افراد شهر را هل دهيد طوري كه آنها بر زمين بيفتند باعث عصبانيت مردم و توجه نگهبان ها به شما خواهد شد و در اين بازي بهتر است بجاي هوش مصنوعي از واژه هوش واقعي استفاده كنيم چون در هيچ بازي نسل بعد چنين هوش مصنوعي قوي وجود ندارد و اميد مي رود تا از نظر هوش مصنوعي اين بازي بهترين دارنده A.I در ميان بازيها شود.


کلام آخر:


با همه توصيف هايي كه از بازي به عمل آمد به نظر مي آيد كه سبك بازيهاي حماسي با Assassin's Creed جان تازه اي بگيرد. اين بازي با همه توانايي كه دارد رقيب جدي در پيش روي خود نمي بيند و تنها رقيب سرسخت Assassin's Creed بازي زيباي God of War 2 مي باشد. اين بازي در نيمه اول سال 2007 ميلادي براي كنسول PS3 منتشر خواهد شد. البته شايعاتي نيز مبني بر انتشار اين بازي براي PC و Xbox 360 وجود دارد. بايد منتظر ماند و تماشا كرد كه آيا اين بازي خواهد توانست تمام انتظارات بازيكنان را برآورده سازد يا خير.همچنين كمپاني Ubisoft طي يك ماه آينده اطلاعات تازه اي از بازي منتشر خواهد كرد.
گزارش تخلف
بعدی