در این وبسایت میتوانید نقد و معرفی و اخبار و پیشنمایش بازیهای مختلف را که توسط بنده نوشته شده اند رو مشاهده فرمایید

نقد و بررسی بازی "سال 1701 بعد از میلاد"


http://img1.livegen.fr/00/00/10/21/0000102112.jpg
»سال 1701 بعد از میلاد»

نام اصلی:..................Anno 1701
سبک:..................استراتژیک تاریخی( Historic Real-Time Strategy)
وضعیت:..................فارسی شده توسط دارینوس
تاریخ انتشار:..................Nov 6, 2006
ناشر:..................Aspyr
شرکت سازنده: ..................Related Designs
تعداد بازیکن :..................2_1 نفر
تعداد بازیکن به صورت آنلاین:..................4 نفر
ميزان دشوار بودن: ..................متوسط
وب سايت اختصاصي :.................www.anno1701.com
مدت ياد گيري بازي : :..................نيم ساعت
گروه سنی:..................13+
پلتفورم :..................PC
قیمت:..................3200 تومان
تعداد سی دی:..................4CD
نویسندگان:..................Undo و Ashkankhafan و hosain2

 

حداقل سیستم مورد نیاز

RAM

RAM 512

Processor
Pentium IV 2.0 GHZ OR AMD Athlon 3200 + or equivalent

Video Card
64MB

Platform
WindowsXP /2000

Hard drive space
3500 MB


سیستم پیشنهادی

RAM
RAM 1024

Processor
Pentium IV 3.0 GHZ or equivalent

Video Card
128MB



بازی سال 1701 بعد از میلاد یک بازی زیبا و جذاب و سراسر هیجان است که در رابطه با استعمار کشورهای حاشیه ی دریای کاراییب است.شهری را که در اختیار دارید به صورت شهر ناشناخته ای است که شما باید زمینه ی مهاجرت مردم را به آنجا فراهم آورید و با راضی نگه داشتن مردم از طریق تأمین منابع اولیه ای چون منابع غذا,چوب,گنجینه های طلا و غیره به توسعه ی سرزمینهای مستعمره ی خود کمک کنید.جالب اینجاست که چهار بخش آموزشی در بازی وجود دارد که به شما در ادامه ی روند بهتر بازی کمک میکند.علاوه بر بخش آموزشی در بعضی قسمتها مسئولين شهرها با صحبتهای خود اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهند که برای شما بسیار سودمند خواهند بود.هنگامی که شهرتان را تازه بنا میکنید مردم شهر انتظار چندان زیادی از شما ندارند ولی کم کم شما باید زمینه ای را برای آنها فراهم آورید تا آنها از شما راضی باشند چون در غیر این صورت باعث ایجاد شورش و آشوب در شهرتان میشوید.بناهای اساسی شهر مثل کلیسا و مرکز شهر و فروشگاه هاي لباس و دامپروري و غیره باعث تأمین نیازهای اسای مردم مثل غذا ، تخته ، آبزيان و غیره میشود. بازی سال 1701 بعد از میلاد توسط شرکتAspyr در تاریخ Nov 6, 2006 برای کنسول pc منتشر گردید.با وجود تبلیغات عظیم این بازی و خبر دادن سازندگان بازی از قرار دادن قسمتهای جدید و جذاب در بازی در ابتدای منتشر شدن این بازی, چندان استقبال گرمی از این بازی نشد.شاید علت اصلی آن هم منتظر بودن مردم برای انشار بازی جنگهای قرون وسطی2 در تاریخ Nov 13, 2006 بود.پس از وقفه ی چند ماهه در فروش این بازی بار دیگر شرکت سازنده ی بازی یعنی Related Designs اقدام به تبلیغات عظیم بازی کرد به طوری که فروش بازی در تاریخ دسامر 2006 از بازی تازه انشار یافته ی جنگهای قرون وسطی2 پیشی گرفت.علاوه بر تبلیغات عظیم برای بازی سادگی و روان بودن و داشتن نوآوریهای جالب و عالی بودن قسمتهای مختلف بازی,باعث مطرح شدن هر چه بیشتر بازی گردیده است.

http://img.hexus.net/v2/gaming/screenshots_pc/anno1701/anno2_large.jpg
مروری کوتاهی بر سبک بازی:

سبک استراتژیک را میتوان به قسمتهای مختلف تقسیم بندی کرد.یکی از این قسمتها استراتژیک تاریخی است که به شرح وقایع یک دوره ی زمانی خاص میپردازد.بازیهایی چون شوالیه های افتخار و جنگهای قرون وسطی2 و اتحادیه و جهانیت اروپا و غیره...برای آن ساخته شده اند.بازی سال 1701 بعد از میلاد نیز جزو این دسته از بازیها است که به شرح وقایع سال 1701 بعد از میلاد در قالب یک بازی زیبا میپردازد.همچنین قابلیت شهر سازی و تجارت در این بازی بر اهمیت آن افزوده است.فراهم آوردن نیازهای مردم و پاسخگویی به نیازهای آنها شاید زمانبر و نیازمند استراتژی خاصی باشد.ساختن بناهای مختلف و جنگهای گوناگون بر سر قلمروتان نیازمند کنترل قوی و سازماندهی لشکرتان و منابعتان است.شهرهای حاشیه ی دریای کاراییب گاهی وقتها به سرزمینهای استعماری شما هجوم میبرند و باعث ایجاد خسارت به شما و مردمتان میشوند برای دفع اینگونه خطرها باید لشکری قوی داشته باشید.در صورت نبودن منابع کافی مثل خاک مناسب و داشتن رودخانه برای صید ماهی در سرزمینتان میتوانید به همراه لشکرتان با استراتژی به یک شهر دیگر که منابع مورد نیاز شما را دارد هجوم برید و به قلمرویتان اضافه کنید. بازیهایی که سبک استراتژیک را دارند باید با صبر و حوصله و قاعده ای خاص روند بازی را به دست بگیریم و با ساختن شهرتان از طریق بناهای مختلف چون دامپروري و ماهيگيري و فروشگاه هاي لباس و ساختن معبد میتوانید مردمتان را راضی نگه دارید.در صورتی که شما جنگ با شهرهای دیگر را دوست ندارید و میدانید که در جنگ شکست میخورید یا بودجه ی زیادی را باید به آن اختصاص دهید میتوانید با آنها وارد معامله شوید یعنی کالاهایی که در شهرتان زیاد است را بفروشید و کالاهایی را که در شهرتان یافت نمیشود را بخرید.کمپانی نه چندان معروف Aspyr با انتشار بازی Anno 1701 در تاریخ Nov 6, 2006 توانست قدرت خود را در عرصه ی بازیهای استراتژیک به رخ جهانیان بکشد.



امتیازات کلی از نظر گروه:

داستان :9
گرافیک:8,5
صداگزاری:10
موسیقی:10
هوش مصنوعی:8
ارتباط با بازیکن:10
گیم پلی:9
کنترل بازی:8

امتیاز کل: 8,75


امتیاز بازی از سایتهای معتبر:

Gamespot **...........7.6/10

IGN **...........8.2 / 10

1UP **...........8 / 10

PC Gamer**..........87 / 100

Worth Playing **..........7.9 / 10

PC Format UK**...........78 / 100

Yahoo Games **...........4 / 5

Eurogamer**..........7 / 10

Ace Gamez**..........8 / 10

Boomtown**..........9 / 10

Gaming Nexus**..........7.8 / 10

GameDaily**..........7 / 10


 

در اواخر قرن 18 م. که اوج سرعت شکوفايي شهرها و حکومت ها از اروپا و آمريکا بود ؛ شما به عنوان يک کاپيتان منتخب وارد داستاني مشهور مي شويد که در آن شما بايد با استفاده از اختياراتي که حکومت به شما داده در سواحل کارائيب ، بنادر و شهر هايي بنا کنيد تا زير پرچم کشور شما به رونق اقتصادي آن کمک کنند. داستان بازي نگاهي آزاد به يک دوره ي خاص از تاريخ است که با رواج بيش از پيش کشتي راني در اقيانوس ها و درياهاي آمريکا و اروپا ، راه هاي آبي به يکي از بهترين راه هاي داد و ستد تبديل شده بود. در اين بازي شما مانند تمام بازي هاي "مديريتي" ديگر يک خط داستاني بسيار ساده را شروع کرده و با ميل خود به آن شاخ و برگ ميدهيد ، پس به هيچ وجه نميتوان در مورد داستان بازي روندي قطعي ذکر کرد ولي به طور کلي داستان بازي روايت گر تلاش هاي چند کاپيتان منتخب براي برپا داشتن حکومت هاي محلي در سواحل کارائيب است و اين کار را شما بايد به بهترين نحو براي کسب رضايت عوامل حکومتي انجام دهيد و مسلما تلاش بيشتر شما مساوي اعتماد بيشتر حکومت به شما و مساوي سريع و کامل تر گذراندن داستان بازي است.

 

گرافيک بازي سال 1701 از نظر شاخصه هاي گرافيکي در حد متوسطي است ولي براي بازي اي که در اين سبک است اين گرافيک در حد خوب و قانع کننده اي تلقي مي شود . گرافيک بازي بيشتر بر روي کليات تاثير گذاشته است و به نظر مي آيد که گرافيک اين بازي فقط براي فهم بهتر بازيکن از محيط بازي و اختيارات اوست و در عين حال بازي قابليت اجرا بر روي سيستم هاي متوسط را هم بدهد که پس از مدتي بازي کردن به اين نتيجه خواهيد رسيد که اين بازي توانسته است به اين دو هدف در بحث گرافيک برسد . البته گرافيک بازي در عين ساده بودنش قدرت نمايي مي کند و تلاشي براي هر چه بهتر نمايان کردن محيط ها دارد که اين مسئله نيز قابل تحسين است. در بازي شما شاهد مناطق و آب و هواهاي نسبتا متفاوتي در طي هر مرحله هستيد که محيط ، زمين ، پوشش گياهي و عوامل گرافيکي ديگر اين بازي در هر مرحله تطابق نسبتا کاملي با وضعيت جغرافيايي و آب و هوايي منطقه دارند.
خانه ها و ساختمان هاي بازي به خوبي طراحي شده اند و هر کدام با توجه به نوع استفاده ظاهر خاص خود را دارند و به سادگي ميتوان تمام آنها را از يکديگر تشخيص داد ، اين مساله در منوها و کليد هاي بازي هم ديده ميشود ، در عين سادگي ، تمام کليد ها ، منوها و در کل تمام ابزار هاي گيمر در بازي به خوبي طراحي و از هم جدا شده اند به طوري که شما با يک نگاه به يک ليست ميتوانيد به سادگي کليد ، ابزار يا ساختمان مورد نظر خود را پيدا کنيد ، اين مساله کمک بسيار زيادي به ساده تر شدن گيم پلي بازي ميکند ...
در طي بازي اشخاصي شما را راهنمايي ميکنند که هر کدام از آنها قيافه و پوششي مخصوص به خود دارند و اين قيافه و پوشش با موقعيت اجتماعي فرد و نقش وي در بازي خوانايي زيادي دارد ولي تنها مشکلي که اين شخصيت ها دارند مطابق نبودن حرکت لب ها با صحبت هاي آنهاست که اين مورد باعث اين مي شود که بازي کمي دلسرد کننده به نظر برسد.
در کل گرافيک بازي نسبت به نياز سبک بازي و تاريخ عرضه ي آن (حدود يک سال پيش) در حد مطلوب و مناسبي است و در عين سادگي لذت بازي کردن را به گيمر ميکشاند.


 http://www.winhelpline.info/forum/attachments/screenshot-galerie/6483-games-convention-2006-anno-1701-screenshots-40.jpg

بازی بسیار روان و آنجام دادن آن بسیار ساده است.راز موفقیت در بازی سادگی در تزیین شهرتان است.شهری را که در اختیار دارید میتوانید با مصرف کردن پولتان کاملأ مجلل کنید ولی اگر این کار رضایت مردم را در پیش نداشته باشد باعث ایجاد آشوب در شهر میشود.در ابتدای بازی وقتی مهاجران به شهرها و سرزمینهای استعماری شما وارد میشوند انتظارات چندان زیادی از شما ندارند و چون اول بازی است شما زیاد منابع اولیه و اساسی بازی مثل غذا و چوب و غیره را در اختیار ندارید پس طبیعی است که مردم در چنین شرایطی انتظار زیادی را از شما ندارند.با فراهم آوردن نیازهای مردم و ساختن ساختمانهای بنیادی و مختلف مثل دامداری و فروشگاه هاي لباس و معابد و غیره به تدریج توقع مردم از شما بالا میرود و در صورت سر زدن خطایی از شما باعث نارضایتی مردم میشوید.وقتی دینی را برای خود انتخاب میکنید باید با ساختن ساختمانهای معابد به تقوت دینی مردم کمک کنید.با پیشرفت روند بازی شما میتوانید مالیاتهای زیادتری از مردم گرفته و به توسعه ی شهرتان کمک کنید.ولی مردم در گروی مالیاتی که به شما میدهند انتظار دارند که نیازهایشان را محقق سازید.شاید ساختن اصولی یک شهر کار هر کسی نباشد بنابراین چگونه ساختن و انتخاب کردن مکانهای مختلف برای ساختن بناهای خودتان اصلی مهم در بازیهای استراتژیک شهرسازی است.نظرات مردم بسیار مهم هستند.در طول بازی شما صداهای مختلفی را از افراد مختلف در بازی میشنوید که نظرهای خودشان را در مورد شهر و وضعیتشان بر زبان می آورند.وسعت و جذابیت بازی وقتی به اوج خود میرسد که شما میتوانید با کلیک بر روی خانه ی یکی از مردم شهرتان از وضعیت رفاه مردم مطلع شوید.گاهی وقتها صاحبخانه شاد است که در این صورت نشانگر رضایت کامل او از کارهای شما در شهرتان است ولی گاهی وقتها اخمو و ناراحت است که در این صورت باید در توسعه ی شهرتان بیشتر تلاش کنید یا در تصمیماتتان تجدید نظر کنید. منابع در شهرها بسیار اساسی و مهم هستند و شهری که منابع کافی را داشته باشد آبادانی آن نیز کاری روان و ساده است.شهری که رودخانه دارد میتواند با ماهیگیری غذای مردمش را فراهم کند.یا وجود درختان برای تولید چوب و خاک حاصلخیز برای کشت و تولید غذا و غیره به توسعه ی یک شهر بسیار کمک میکند.شما میتوانید با به خدمت گرفتن جاسوسها عوامل تخریبی و فریب کارانه ای را بر علیه دشمنانتان اعمال کنید.جالب اینجاست که بعضی از جزایر دریای کاراییب که منابع اساسی را ندارند و مردمشان فقیر هستند به شهرهایی که منابع مورد نیازشان را داردند حمله ور میشوند و شهرهای خود را گسترش و توسعه میدهند.بازی تنها با شهرسازی و رفع نیازهای مردم تمام نمیشود بلکه وجود جنگها و مأموریتهایی که به شما میدهند بازی را از یک سو گرایی در می آورد.مثلأ با دزدان دریایی که به شما صدمه وارد میکنند وارد جنگ میشوید.یا مأموریتهایی را در حین انجام بازی به شما میدهند که شما باید آنها را به انجام برسانید همچنین و بسیاری دیگر.شما میتوانید پس از شکست دادن دزدان دریایی آنها را هم اسیر کنید ولی در کل اصل و پایه ی بازی در کارهای اقتصادی و راضی نگه داشتن مردم و تجاری است که با آنها وارد معامله میشوید .در شهر باید علاوه بر رفع نیازهای مردم کالاهای خوب و شاد کننده ای چون مشروبات الکلی و سیگار و پارچه و غیره را برای آنها فراهم آورید.در صورتی که منابع کافی مورد نیاز تأمین این کالاها را ندارید میتوانید با جزایر دیگر وارد معاملات شوید و کالای مورد نیاز خود را از آنها بدون هیچ جنگ و خونریزی بگیرید.گاهی وقتها بعضی از جزایر که منابع کافی ندارند یا خودشان را قویترین جزیره میدانند به شما حمله میکنند.شما یا باید در مقابل آنها ایستادگی کنید و با قدرت آنها را شکست دهید یا مجبورید چند نفر را برای عقد پیمان صلح به کشور دشمنتان بفرستید.جنگهایی هم که انجام میدهید یا زمینی هستند یا دریایی که نبردهای دریایی تا حدود زیادی شبیه به بازیهای قبلی همین سبک است ولی تا حدودی زیباتر و واقعی تر از بازیهای گذشته است.اگر اهل جنگ هستید میتوانید بودجه ی زیادی را برای این کار کنار بگزارید و در عوض هم پول زیادی نسیبتان میشود.ولی بهترین راه وارد معامله شدن با جزایر است.میتوانید با جزایر مختلف روابط دیپلماتیک داشته باشید و روابطتان را با آنها تقوت کنید.در کل انجام دادن بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز است و مأموریتها و جنگهای بازی هم این هیجان را دوچندان میکنند.


http://www.schatztech.hr/linux/grafika/igre/anno_1701.jpg
کنترل بازی سال 1701 بعد از میلاد بسیار ساده و روان است.در بعضی بازیها مثل بازی امپراتوری زمین,عصر فرمانروایان3 کنترل بازی از طریق موس انجام میگیرد که در این گونه بازیها کاری بس دشوار است.برای مثال هنگامی که موس را به قسمت حاشیه ی صفحه میبرید تا محیطهای دیگر بازی را نیز به شما نشان دهد مدتی بعد از حرکت ماوس این اتفاق یعنی تغییر محل صورت میگیرد که خود ارزش بازی را تا حدود زیادی پایین آورده است.ولی کنترل بازی سال 1701 بعد از میلاد به این شکل نیست یعنی با بردن ماوس به حاشیه ها بلافاصله صفحه عوض شده و نقطه ی مورد نظرتان معین میگردد.کنترل بازی میتواند با کیبورد هم انجام شود.شما میتوانید بازی را به نحو دلخواهتان کنترل کنید بی آنکه کوچکترین مشکلی را داشته باشید.ساختن بناهایی چون دامداری و فروشگاههای لباس و غیره را نیز در صورت داشتن منابع اولیه به راحتی میتوانید احداث کنید و آن را کنترل کنید.میتوانید بر کل بازی مسلط باشید و حادثه ای که در جای دیگری اتفاق می افتد را مشاهده کنید.در کل کنترل بازی بسیار آسان و ساده است و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

 

اين روزها كمتر بازي استراتژيك پيدا مي شود كه در اين مورد ضعف داشته باشد!.ضعف صداگذاري ,در بازي ها يك بحران به شمار مي رود.
Anno 1701 ، خوشبختانه هيچ ضعفي ، به معناي واقعي كلمه ، در اين مورد ندارد. صداي پرندگان ، آهنگري ، شكايت و رضايت مردم ، گروه موسيقي در مركز شهر ، شكافته شدن آب توسط كشتي ، صداي حيوانات ، معادن و ... ، در اين بازي به گوش مي خورد! شما در بازی چیزی را نخواهید یافت که صدایی به خصوص نداشته باشد. همچنين ، هنگامي كه دور هستيد صداها را آرامتر مي شويد ، و وقتي فاصله يتان از شهر زياد مي شود ، فقط صداي خفيف پرندگان به گوشتان مي رسد. بدون شك صداگذاري در يك بازي نقش بسيار مهمي ايفا مي كند و در بازي هاي جديدتر ، شاهد پيشرفت آن هم هستيم. صداگذاري در هر ژانري ، نقش مهمي را ايفا مي كند و كمتر بازي اي يافت مي شود كه به صداگذاري اهميت نداده باشد. سازندگان بازی Anno 1701 نيز خوشبختانه ، مانند ساير بازي هاي استراتژيك ، به صداگذاري اهميت زيادي داده است.

بيشتر صداگذاري هايي که در بازي مشاهده مي شود در مکالمه هاي موجود در بازي خلاصه مي شود ، اين بازي از آن سري بازي هايي است که نياز شديدي براي فارسي سازي دارد (که اين مسئله را نيز دارينوس متوجه شده است) زيرا بيش از 90 درصد اطلاعات را شما بايد با استفاده از صحبت ها و يا نوشته ها کسب کنيد . در بازي (همانطور که در بخش گرافيک گفته شد) افرادي شما را راهنمايي مي کنند که بايد گفت که بهترين و قوي ترين قسمت صداگذاري در بازي نيز همين جاست که صداي افراد بسيار با چهره شان سازگار است و حتي الفاضي که استفاده مي کنند دقيقا نشان دهنه ي نقش آن هاست.
در بيشتر بازي هايي که هم سبک اين بازي هستند به صداي محيط اطراف توجه کمتري مي کنند ولي در اين بازي بر خلاف بازي هاي هم سبک توجه لازم به اين بخش شده است و با توجه به منطقه اي که شما نگاه ميکنيد ، وضعيت آب و هوايي و حتي ميزان فعاليت و حرکت در منطقه صداي محيط تغيير ميکند که اين خود کمک زيادي براي رفع يک نواختي بازي ميکند ، همينطور صداي آب و حرکت کشتي در آن ، صداي گذشتن باد از ميان شاخه هاي گندم و صداي حرکت و جنب و جوش در شهر هم صدابرداري و در بازي تنظيم شده است !
موسيقي بازي از روش قديمي بازي هاي هم سبک استفاده ميکند : يک موسيقي آرام براي رفع يکنواختي بازي و مشغول کردن ذهن گيمر در طول بازي ، موسيقي بازي آرامش خاصي به محيط بازي داده و با محيط و فضاي بازي نيز تا حدي هم خواني دارد ؛ البته موسيقي بازي زياد توجه گيمر را به خود جلب نميکند و معمولا در پس زمينه ي مغر گيمر به رفع خستگي وي کمک ميکند و بعضا افراد فراموش ميکنند که بازي موسيقي هم داشته است !





يكي از مهمترين علل موفقيت بسيار از بازي ها اعم از استراتژيك ، اكشن و ...،ارتباطیست كه بازي به وسيله ي آن ، به بازيكن حس مثبت یا منفی القا میکند. در نتیجه مي توان گفت كه يك معيار بسيار مهم براي بازيكن به حساب مي آيد. با توجه به سبك بازي ، حتما بايد اين مورد رعايت شده باشد.
شما در بازي با ديدن عصبانيت مردم ، حس نگراني میکنید تا مبادا مردم خانه هايشان را ترك كنند و از شهرتان بروند. با ديدن خوشحالي آنان ، به فكر خوشحالتر كردنشان مي رسيد و وقتي تمام كارهاي لازم را براي شادتر كردن آنان انجام مي دهيد و شادي آنان را مي بينيد ، خيالتان آسوده مي شود. اين به آساني نشان مي دهد كه ارتباط بازي با شما بسيار زیاد است. چطور مي شود كه با ديدن خوشحالي مردم به فكر شادتر كردنشان مي افتيد؟ با استفاده از امكاني كه بازي به شما داده. و به وسيله ي آن ، شما متوجه مي شويد كه بايد چه كار كنيد و با سرعت هر چه بيشتر به انجامش مي رسانيد. اين همان ارتباطي ست كه بازي خيلي زيركانه و به وسيله ي برخي امكانات ، به شما القا كرده است و خودتان در حين بازي متوجه آن خواهيد شد. از ديگر نكات ، مي توان به چگونگي صحبت تجار اشاره كرد. آن ها وقتي به شما پيشنهادي مي دهند ، در صورت موافقت شما خيلي خوشحال مي شوند. در نتیجه ارتباط بازيكن با بازي برقرار میشود. اين لذت بخش است كه مي بينيد به انتخابتان مي توانيد نوع ارتباطتان را با تجار عوض كنيد. با مخالفت با تمام پيشنهادات آنان ، آنها را عصباني و ناراحت مي كنيد. شما بازيكن هستيد و به افراد مخاطبتان در بازي ، احساس خشونت ، عصبانيت ، شادي و ناراحتي مي دهيد.
هميشه در پي اين هستيد كه مردم را راضي نگه داريد و از ناراضي كردن آنها خودداري كنيد. اين يعني مهم ترين احساسي كه بايد در شما ، در حين بازي كردن پديدار شود ، به طور كاملا مطلوبي القا شده است. مي توان دليل آن را بر چگونگي بازي ختم كرد. چرا كه نوع و چگونگي ، محيط و مردم بر شما تأثير میگذارند و نوعي هماهنگي در بين آنان ديده مي شود. مردم در محيطي هستند كه شما پديد آورده ايد. هرچه به محيط ساخته ي خودتان بهتر برسيد ، مردم را شادتر مي كنيد. در نهایت دوست داريد كه محيطتان را هرچه بهتر كنيد و مردمتان را هم هرچه راضي تر.مي توان به صورت خلاصه گفت كه در اين مورد ، در بازي هيچ كم و كاستي اي ديده نشده و بلكه از حد مطلوب هم فراتر رفته است.


 http://up.dvd2arab.com/uploads/1ce7d50147.jpg

از آنجا كه اين بازي يك بازي استراتژيك تجاري – اقتصادي بوده تا يك استراتژيك جنگي و از اين قبيل ، مي توان به اين نكته ي اساسي اشاره كرد كه بازي نياز ويژه اي به هوش مصنوعي ندارد. همانطور كه در قسمت چگونگي بازي با روند بازي آشنا شديد ، احتمالا خودتان هم توانسته ايد به اين نكته پي ببريد كه هوش مصنوعي در اين بازي جاي زيادي ندارد.
با اين حال باز میتوان به نمونه هایی از آن اشاره کرد. به عنوان مثال مي توان به چگونگي تجارت تجار و يا ميزان رضايت مردم از كار شما اشاره كرد. اگر به خواسته هاي مردم بي محلي كنيد ، واكنش منفي آنها را خواهيد ديد و بالعكس.
روابط شما با تجار نيز تفاوت چنداني با رابطه ي مردم با شما ندارد. وقتي شما با پيشنهادهاي يك تاجر موافقت مي كنيد و به خواسته هاي او عمل مي كنيد يا به ماموريتي كه او شما را به آن دعوت كرده ، عمل مي كنيد ، مي بينيد كه ميزان رضايت او از شما بيشتر و بيشتر مي شود.
از نكات جالب در اين مورد ، نوع اخلاق متفاوت تجار است. مثلا يك تاجر از همان ابتداي تجارت با شما ، لج بازي مي كند ولي تاجر ديگر كاملا متفاوت عمل مي كند. هوش تجار به آنها مي گويد كه چه رابطه اي در چه زماني با شما داشته باشند.
جمع بندي اي كه مي تواند بکنیم اين است كه با در نظر گرفتن نوع سبك بازي ، نبود و يا كمبود وجود هوش مصنوعي ديده نمي شود. بازي نيازي به هوش مصنوعي زيادي ندارد و در واقع بازي به حد مطلوب داراي هوش مصنوعي است.


[img]http://72.36.173.190/Review%20pic/Titles/Result.png[/img]

بازیهای استراتژیک تاریخی همیشه مورد توجه گیمرها بوده است.بازی Anno 1701 نیز یکی از عنوانهایی بود که توانست به یکی از زیباترین این بازیها تبدیل گردد و دل هوادارن این سبک را بار دیگر خوشحال کند.در هر حال میتوان بازی Anno 1701 را یکی از موفقترین بازیهای سال 2006 نامید و در صورتی که هنوز این بازی را تهیه نکرده اید من به شما توصیه میکنم که به خریدن بازی به خصوص نسخه ی فارسی آن اقدام کنید!

نکات مثبت بازی:
+چهار بخش آموزشی عالی از بازی و شرح جزییات کامل بازی
+گیم پلی عالی
+محیط گسترده و هماهنگ با روند و تاریخ بازی
+شکل و محیط ظاهری زیبا و لذت بخش برای بازیکن
+امکانات و نو آوریهای وسیع برای شهرسازی
+نبردهای دریایی جالب
+کنترل آسان و بدون مشکل بازی
+ارتباط پیدا کردن بازی با بازیکن به نحوه ی مطلوب و عالی
+به تصویر کشیدن عالی و بی نقص وقایع طبیعی مثل طوفان و آتش فشان و زمین لرزه
+به تصویر کشیدن واقعی زندگی در سال 1701 بعد از میلاد
+برقراری ارتباط عالی بین اجزا و سناریوها و جریان بازی
+گرافیک عالی همراه با افکتهای متعدد در بازی
+و غیره...


نکات منفی بازی:
_جالب نبودن برخی از جنگها و نبردها در جریان بازی
_ضعف در گرافیک در بعضی از صحنه ها
_مشخص نبودن پدیده ها و اشیاء از فواصل مختلف برای کاتهای گرافیکی پایین
_به وجود نیاوردن صحنه های لذت بخش جنگی در بازی با اینکه در بازی جنگ هم بود
_داستان مورد انتقاد منتقدان
_ضعف در بازی به صورت آنلاین
_و غیره...





آدرس عکس ها

دموی بازی 1701 سال بعد از میلاد

پچ بازی 1701 سال بعد از میلاد


UNDO



2009 -2003- all right receved to Darinoos Co-undo
----هر گونه استفاده از مطالب نقدفقط با نوشتن نام نویسنده کمال (
Undo) و امین  (Hitman67) نام سایت( http://undo1.persiangig.com/ ) مجاز میباشد----

گزارش تخلف
بعدی